Hoe Bridgestone haar medewerkers in het Olympisch partnership betrekt

Deze interne activatie van het Olympische Partnership belichaamt de perfecte mix van sponsoring, corporate wellbeing & CSR.
Bridgestone is sinds 2014 een van de topsponsers van het IOC (International Olympic Committee). Om dit partnership zo goed mogelijk te benutten, activeert de bandenfabrikant dit zowel extern als intern. Extern doet het dat onder meer met de 'Chase Your Dream, No Matter What' campagne, waarbij de belangrijkste boodschap is dat je - ondanks alle tegenslagen en weerstanden - er toch in kan slagen je dromen te realiseren.
Daarnaast wil Bridgestone met een activatiecampagne ook haar eigen medewerkers mee in het Olympische verhaal betrekken en tegelijk hun gezondheid verbeteren. Bovendien linkt Bridgestone dit sterk aan haar globale CSR strategie 'Our Way to Serve'.
Bridgetstone wil niet alleen haar medewerkers aan het bewegen krijgen, maar ook anderen helpen hun uitdagingen te overwinnen. Voor elke kilometer die verzameld wordt, schenkt Bridgestone een bijdrage aan lokale goede doelen die zich inzetten voor kankerpreventie.
Het digitale platform motiveert onze medewerkers niet alleen om er een gezonde levensstijl op na te houden, het spelelement zorgt ook voor een leuke dynamiek en unieke teamsfeer op de werkvloer! James Sterpin, Head of Brand Activation & Olympics
Bridgestone wil samen met van Energy Lab zoveel mogelijk medewerkers in de EMEA zone (16.000 collega's) aan het bewegen brengen.
Daarvoor heeft Energy Lab een digitaal platform ontwikkeld (in 9 talen), dat medewerkers toelaat om alle bewegingsactiviteiten te registreren (manueel of automatisch via connectie met apps etc.) en online te consolideren.
De doelstelling voor 2018 was om met z'n allen samen 1 miljoen actieve kilometers te verzamelen. Aangezien dit aantal al na een half jaar werd bereikt, werd het kilometerdoel verhoogd. Hoe je de kilometers verzamelt, kies je zelf: iedereen op zijn eigen tempo. Wandelen, fietsen, zwemmen, lopen, de trap te nemen, tuinieren, ...: alles telt mee en wordt geregistreerd! Net zoals in de Olympische Spelen is participatie het eerste objectief.
Om de Olympische vlam in elke medewerker brandend te houden en een roadmap te bieden die bijdraagt tot een gezondere levensstijl, krijgen de Bridgestone collega's doorheen het jaar specifieke uitdagingen voorgeschoteld. Zo werd in februuari gestart met de uitdaging om meerdere malen de drempel van 10.000 stappen te bereiken, was er een Start 2 Run uitdaging, komen er uitdagingen die focussen op gevarieerde voeding, drankgewoontes, en nog veel meer. Een breed aanbod van topics dus om het verhaal een jaar lang boeiend te maken.
-
employees
-
countries
-
languages
Wat dit hele verhaal nog sterker maakt, is dat Bridgestone dit initiatief linkt aan haar internationale CSR campagne 'Our Way to Serve - promoting healthier communities'. Sporten is goed voor zichzelf, maar ook voor anderen: door kilometers te verzamelen, zamelt Bridgestone geld in om lokale goede doelen te steunen, die zich inzetten voor kankerpreventie. Zo wordt dit initiatief nog relevanter.
Onderstaande video legt het concept uit: