Tour de France challenge groot succes bij H.Essers

Terwijl de wielerprofs de echte editie van de Tour de France in Nice aanvingen, werkten H.Essers-medewerkers van over de hele wereld, van België tot Roemenië, samen om hun eigen Tour te rijden. Een groot succes, als onderdeel van het langlopende Fit2Grow-project, dat als doel heeft medewerkers te motiveren om samen met hun collega's aan hun gezondheid en mentaal welzijn te werken.
Verbonden door een gemeenschappelijk doel
Parallel aan het startschot van de officiële Tour begonnen teams van maximaal 15 medewerkers aan hun eigen Tour-challenge. Ze legden als groep dagelijks evenveel kilometers af als de renners in de Tour. Er werden teams samengesteld over de departementen heen, waardoor collega's verbonden konden blijven in een tijd dat velen van thuis uit moesten werken.
"We hebben gezorgd voor gezonde concurrentie tussen de verschillende teams en binnen de teams zelf. Werknemers gingen meerdere keren per week fietsen om het kilometerdoel te halen. Ze waren meer dan bereid om er tijd voor vrij te maken en we merkten dat ze hun fiets vaker namen om te pendelen. De uitdaging leefde binnen het bedrijf en genereerde veel enthousiasme.” Zo leidt de challenge tot een betere sfeer op de werkvloer.
Multifunctionele investering
H.Essers motiveert en stimuleert, in samenwerking met Energy Lab, medewerkers om gezonder te leven, door middel van sport, betere voeding en een betere gemoedstoestand.
“Wij geloven in de visie van Energy Lab dat sportievere medewerkers beter presteren, minder ziek zijn en gelukkiger zijn op het werk. We investeren niet alleen in de toekomst van ons bedrijf, maar ook in de toekomst en het welzijn van onze medewerkers”, zegt CEO Gert Bervoets.

Fit2Grow(th)
Zelfs tijdens COVID-19 blijft het Fit2Grow-platform groeien. De pandemie bood H.Essers zelfs de kans om bijkomende (digitale) uitdagingen en initiatieven te lanceren om zijn medewerkers vertrouwd te maken met telewerken en hoe thuis fit te blijven.