Energy Lab gebruikt cookies om je surfervaring op deze site gemakkelijker te maken (taal,...). 

Menu

KeepMoving wordt het online beweegplatform voor bedrijven en hun werknemers

Corporate Wellbeing

Energy Lab richt zich met KeepMoving voortaan op bedrijven. Met dit digitaal platform kunnen kleine tot grote organisaties en ondernemingen in een mum van tijd eigen beweegchallenges lanceren en hun medewerkers op motiverende wijze aanmoedigen om voldoende te bewegen en te kiezen voor een gezondere levensstijl. “Want een gezond lichaam, dat werkt”, zegt Kristof De Smet, CEO van Energy Lab, dat deel uitmaakt van Golazo.

Stap richting actiever leven  

De werkende Belg, en vooral diegene die een sedentaire job uitoefent, beweegt te weinig. KeepMoving daagt mensen uit om, via individuele of team challenges, op een leuke manier een actievere levensstijl te ontwikkelen. “Met onze challenges willen we medewerkers samenbrengen en activeren, na een moeilijke periode waarin velen nog steeds gescheiden van elkaar werken en leven”, vertelt De Smet. KeepMoving wil zoveel mogelijk bedrijven en werknemers bereiken, en zorgt ervoor dat deelnemers zich makkelijk kunnen inschrijven dankzij een vlotte koppeling van hun beweegapps en -trackers.  

Energy Lab geeft hiermee het bestaande KeepMoving platform dus een nieuwe richting en een nieuw doel. “We lanceerden bij de aanvang van de lockdown in maart al een beweegplatform, dat met meer dan 50.000 geregistreerde gebruikers een spetterend succes bleek. We boden deelnemers toen een virtuele variant aan van een bestaand fysiek Golazo evenement”, zegt De Smet. Met deze ‘KeepMoving 2.0’ maakt Energy Lab de sprong van de consument naar de bedrijven. “Deze challenges bieden medewerkers binnen bedrijven een laagdrempelige springplank naar een gezonder leven: van fietschallenges in een Tour de France-jasje tot een rondje sporten rond de wereld.”  

“Met onze challenges willen we medewerkers samenbrengen en activeren, na een moeilijke periode waarin iedereen gescheiden van elkaar leefde en werkte.”

Ook engagement  

Naast een gezonde geest in een gezond lichaam, mikt KeepMoving ook op meer employee engagement. “Of de gekozen challenge nu individueel, in team of met het volledige bedrijf is, we werken toe naar een sterkere groepsgeest en een verhoogde betrokkenheid.” En dat is volgens Energy Lab mogelijk voor ondernemingen van alle groottes. “KeepMoving is een beweegplatform dat zich voornamelijk richt naar bedrijven die dicht bij hun medewerkers willen staan. Met real-time data verkrijgen ze nuttige inzichten in de voortgang van de challenge. Wie na één of meerdere challenges wil voortbouwen aan een breder welzijnsverhaal en employer branding, bieden we ook corporate wellbeing oplossingen op maat”, aldus De Smet.  

Fit for charity 

Voor bedrijven die zich willen inzetten voor het goede doel, zoals bij de komende editie van de Warmste Week, die dit jaar plaatsvindt van 18 tot en met 24 december, heeft KeepMoving de ‘Fit for charity’ challenge ontwikkeld. Daarmee sporten alle medewerkers van een bedrijf samen om een kilometerdoel te bereiken. Wordt het kilometerdoel gehaald, dan doneert het bedrijf aan het goede doel dat de werknemers samen hebben gekozen. 

Benieuwd wat Energy Lab voor jou kan doen?

Neem contact op
L1006276