Energy Lab gebruikt cookies om je surfervaring op deze site gemakkelijker te maken (taal,...). 

Menu

Conditietest lopen

L1006271

Niet enkel topsporters hebben nood aan een goed onderbouwd trainingsschema. Ook als recreatieve sporter kan je met een schema op maat makkelijker en efficiënter jouw doel halen. Met deze looptest brengen we jouw conditie in kaart.

In vier duidelijke stappen gaan we op zoek naar jouw sterke punten en lichten we toe waar er nog ruimte is voor verbetering.

1. Intakegesprek 

Op basis van het intakegesprek brengen we jouw sportieve voorgeschiedenis in beeld. Prestaties uit het verleden, blessures, doelstellingen en beschikbare trainingstijd worden hierbij besproken. Dit alles om een zo compleet mogelijk beeld van je doelstellingen en verwachtingen te krijgen voor de test van start gaat. 

2. De conditietest

De conditietest bestaat uit een opbouwende inspanning op de loopband. Tijdens de test meten en analyseren we verschillende parameters. Hartslag, intensiteit en melkzuurwaarden laten ons toe om je conditie te meten en je optimale trainingszones te bepalen. Na afloop van de test volgt de cooling down en kan je genieten van een verfrissende douche. 

Schermafbeelding 2017 10 26 Om 09 02 58

3. Wetenschappelijke analyse

De kwaliteit van je basisconditie en intensieve uithouding, je weerstandsvermogen en voorbije trainingsactiviteiten bepalen welke trainingsvormen voor jou het meest geschikt zijn. Je sterke en zwakke punten worden geëvalueerd ten opzichte van je referentiegroep en vervolgens vertaald naar de praktijk.

Energy Lab werkt uitsluitend met gediplomeerde sportwetenschappers met een ruime ervaring in de sportpraktijk om een up-to-date wetenschappelijke en kwaliteitsvolle analyse te garanderen.

4. Trainingsschema

Na een verkwikkende douche wordt uitvoerig de tijd genomen om het testverslag en het trainingsadvies samen te bespreken. Je ontvangt een gedetailleerd en op maat gemaakt trainingsschema voor 12 weken dat rekening houdt met je doelstelling en beschikbare tijd. Je bent nu helemaal klaar om je sportieve doelen te realiseren! 

Het motiveert me! Als zeer recreatieve, beginnende (niet meer zo jonge) sporter is het dankzij de goede uitleg en het haalbare schema dat ik het lopen nog niet opgegeven heb. In tegendeel: het motiveert me om elke week 3 keer te trainen!Jessie M.

Benieuwd wat onze coaches voor jou kunnen doen?

Maak je afspraak online
L1007208